مشاور بازاریابی کیست و چرا مشاوره بازاریابی و مدیریت...
عدم استفاده از مشاوران بازاریابی فروش و تبلیغات چه زیانی به سازمان شما خواهد زد...
اشتباهات عدم استفاده از مشاور بازاریابی....
چرا مشاوره بازاریابی؟....
چرا سازمان ها شرکت ها موسسات و مدیران از مشاوران بازاریابی استفاده نمی کنند....
برخی از مدیران ، بعلت برخی تصورات نادرست ، اصولاً تمایلی به استفاده از خدمات یک مشاور بازاریابی ندارند . برخی
از این دلایل نادرست عبارتند از :
فوت کوزه گری شاید تنها مهارتی است که با هیچ علم و برنامه ریزی نمی توان بدان دست یافت. لازمه دانستن فوت کوزه گری و قلق های کار، تنها و تنها تجربه است که در طول زمان به دست می آید.
کسب و کارهای کوچک هم مثل هر فعالیت اقتصادی دیگری رونق نمی
یابند، مگر با داشتن استراتژی و برنامه ریزی.مسلما کسانی در این عرصه موفق
خواهند بود که قدرت برنامه ریزی بهتری داشته باشند و بتوانند آن برنامه ها
را به طور دقیق پیاده کنند.
در این میان، اما، از آنجایی که انسان
جایزالخطاست، اشتباهاتی هم می تواند از جانب افراد سر بزند که این اشتباهات
حتی می تواند موجبات نابودی کسب و کار را فراهم کند. اشتباهاتی که اگرچه
پیش پا افتاده به نظر می رسند، اما مرتکب شدن آنها عاقبتی جز مرگ کسب و کار
ندارد. مشاوران هیچ فایده ای هم اگر نداشته باشند می توانند جلوی زیان ها و
ضررها و آسیب های سازمان و شرکت شما را گرفته و مانند یک پزشک از عواقب
استفاده از یک دارو یا غذای خاص شما را آگاه کنند همانطور که مراجعه هفتگی
یک بار به پزشک دندانپزشک یا آزمایش ماهیانه خون بدن ما می تواند تا پایان
عمر از زیان ها و آسیب های جدی جلوگیری کند مراجعه هفتگی و ماهیانه به یک
پزشک بازاریابی و مشاور مدیریت بازاریابی و فروش در جای خود فواید بسیاری
خواهد داشت.
در این بخش به عواقب ناشی از عدم استفاده از مشاوره
بازاریابی می باشد آشنا می شوید که می تواند کسب و کار شما را به راحتی و
سادگی از میان ببرد
1- فوت کوزه گری را خوب بلدم
فوت کوزه گری شاید تنها مهارتی
است که با هیچ علم و برنامه ریزی نمی توان بدان دست یافت. لازمه دانستن فوت
کوزه گری و قلق های کار، تنها و تنها تجربه است که در طول زمان به دست می
آید. اما تمامی فوت های کوزه گری را کوزه گر نمی داند چون آنقدر درگیر
ساختن کوزه بوده که غافل از فروش کوزه هایش است و هرکسی را بهر کاری ساخته
اند هیچ تولید کننده نمی تواند ادعا کند که من بازاریاب و فروشنده خوبی هم
هستم بازاریابی و فروش
ادامه مطلب
مشاور بازاریابی کسی است که مهارت های چند گانه داشته باشد خود نیز از تجربیات اجرایی خوبی برخوردار بوده باشد مشاور خوب صرفا یک فرد با مدرک دانشگاهی و تحصیلات عالیه نمی باشد یک مشاور بازاریابی خوب باید گرم و سرد بازار را چشیده و آب و خاک بازار را از نزدیک دیده باشد ....
دپارتمان و کلینیک مشاوره بازاریابی فروش و تبلیغات
منشور مدیریت ایران، مهندس علی خویه
http://marketingconsulting.persianblog.ir/
http://marketingconsulting.blogfa.com/
در طول سالهای گذشته همواره ارزش مشاورین مدیریت بازاریابی به دلیل بدیهی فرض کردن علت وجودی آنها دست کم گرفته شده است؛ اما مشاوره مدیریت بازاریابی پدیدهای فوقالعاده و بهراستی منحصربهفرد است. برای مشاوره مدیریت بازاریابی هیچ نمونه قبلی یا مشابهی وجود ندارد. مشاوره مدیریت بازاریابی تنها بخش عمدهای از فعالیتهای انجام شده برای بهکارگیری علم مدیریت بازاریابی در عمل را در بر نمیگیرد؛ بلکه مشاورین مدیریت بازاریابی علاوه بر آن، در مرکز میدان توسعه نظریهها، روشها و حرفه مدیریت بازاریابی قرار دارند .
با این حال «مدیریت بازاریابی» ذاتا یک موضوع «کاربردی» است؛ همانطور که حقوق و پزشکی این چنین هستند. در مورد هر موضوع کاربردی، افرادی که آن موضوع را به عنوان حرفه خود دنبال میکنند بیشتر از پژوهشگران و دانشگاهیان در توسعه روشها، ترکیب تجارب گذشته در قالب مفاهیم قابل آزمایش و تدوین نظریههای جدید، یافتن و آزمودن دانشهای جدید و تدریس و تهیه مثالهای روشن برای آن نظریهها و مفاهیم سهیم هستند. این افراد
ادامه مطلب
وظایف مشاور بازاریابی
1) برقراری ارتباط موثر با مراجع
2) کسب و ارائه اطلاعات لازم از طریق به جریان انداختن و هدایت بحث
3) شناسایی و درک مسئله (های) مُراجع و ابراز این درک به او
4) بررسی و تشریح دلالت ها و اثرات مسئله برکار، فروش، بازاریابی، منابع انسانی، و ...از طریق گفت و گو (4)
5) استخراج و توصیف تمام مسایل و دغدغه های مراجع، آنگونه که خودش آن ها را می بیند (4)
6) ارایه راهکارهای اثربخش برای بهبود فرایند ها و اثرات بازاریابی فروش و تبلیغات
7) یاری دادن به مُراجع از طریق بحث برای تعیین اولویت ها و ترتیب مسایل برای رسیدگی و حل آن ها (7)
8) درک اینکه مُراجع چگونه به مشکل خود می نگرد و کمک به او برای درنظر گرفتن دیدگاه های دیگر و شناخت ابعاد و جوانب دیگر مسئله
9) کمک به مُراجع برای اینکه احساس کند گزینش های متعددی برای او وجود دارد
11) کمک به مُراجع برای تدبیر و حل مسایل خود از طریق
ارتقای سطح دانش و اطلاعات و قادر ساختن او برای نگریستن و تحلیل موقعیت
خود از جوانب مختلف، افزایش دامنه انتخاب و تصمیم گیری آگاهانه (4).
12) کمک به تقویت اعتماد به نفس، پذیرش مسئولیت مُراجع و واگذاری مسئولیت به او برای حل مسئله
13) کمک به مُراجع برای تداوم تطابق و تغییر (یعنی هر جا که مناسب باشد او را امیدوار سازید)
14) شناسایی موانعی که ممکن است مانع تغییر شوند و توجه به راهبردهایی برای غلبه بر آن ها
16) کمک به مُراجع برای حفظ امید واقع بینانه و تصدیق توانائی های تطابقی او
بدین منظور تغییرات مثبتی که در زندگی مُراجع و در مقابله با مسئله رخ داده است را شناسایی و برجسته کنید.
17) ترغیب و کمک به مُراجع برای اینکه با افرادی که در مراقبت وحمایت از
او نقش موثر دارند، تعامل داشته باشد (مثل اعضای خانواده، دوستان، همکاران)